Snahou učitelek naší školy je rozvíjet osobnost dítěte po všech stránkách i při vysokém počtu dětí.
Hlavním cílem je rozvinout pozitivně vztahy: dítě - dítě
dítě - učitelka
dítě - rodič
Naše „šťastné dítě“ by mělo umět nebát se promluvit, říci svůj názor, zvládat své emoce - hněv, smutek, strach, plachost, ale také radost. Mělo by city umět rozpoznat, porozumět samo sobě - mám rádo sebe a mám rádo ostatní, dokážu je pochopit. Pokud se dítě naučí zvládat své city, lépe se v životě se vším vyrovná. Dosahujeme toho především pochvalou, pohlazením, povzbuzením, rozumným pokáráním, ale také vlastním příkladem.
U dětí systematicky rozvíjíme estetické dovednosti - slovesné, výtvarné, hudební, dramatické a vytváříme základ estetického vztahu ke světu, k životu, ke kultuře a umění. Celý náš kolektiv se snaží vytvořit dětem prostředí vskutku p a s t e l k o v é.
CHARAKTERISTIKA VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
„To, co dítě prožívá ve svém dětství, vrývá se do jeho vědomí na celý život“. J. A. Komenský
Název naší mateřské školy „PASTELKA" nese určitou symboliku barev pastelek - života v barvách v naší MŠ. Barvy jsou každodenní součástí života celé naší společnosti. Mnohdy do nich patří i černá. U nás v mateřské škole však chceme, aby převládaly jen ty barvy, které navozují pocit bezpečí, důvěry, přátelství, duševní pohody a optimismu.
Červená pastelka ukrývá naše kamarádství = „Všichni jsme kamarádi" | |
Hnědá pastelka ukrývá podzim = ,,Pastelkové podzimníčkování" | |
Zlatá pastelka ukrývá Vánoce = „Mikulášské a vánoční radování" |
|
Bílá pastelka ukrývá zimu = „Sněží, sněží, mráz kolem běží" | |
Modrá pastelka = „Planeta Země - naše město" | |
Zelená ukrývá jaro = „Co je knížka?" Bílých listů hromádka, v ní si všechno hraje, zpívá,... | |
Žlutá ukrývá Velikonoce = „Voláme na jaro, aby už nespalo" a nese nám velikonoční radování „Koleda, koleda o svátcích, Jenda Hanku vyplácí" |
|
Růžová = „Naše rodina" – máme se rádi (květen, všechno kvete růžově…) | |
Oranžová pastelka ukrývá léto = „Pastelkování" (výlet, loučení) |