Ateliér se nachází ve druhém podlaží naší školy. Má široké multifunkční využití. Paní učitelkami a dětmi je využíván pro vzdělávací i spontánní činnosti všech dětí. Jeho prostory nám umožňují uplatnit s dětmi nadstandardní aktivity (práce s hlínou, pískem, kresba u dětských malířských stojanů,...). Dobrá vybavenost zajišťuje dětem i výbornou terapii a relaxaci. Umožňuje plně uplatnit výchovně vzdělávací práci z vlastním prožitkem dítěte, s orientací na rozvoj klíčových kompetencí dětí předškolního věku. Práce s menší skupinou dětí nabízí plné využití individuálního přístupu pro všechny děti, zvláště pak těm, se specifickými potřebami - nadané děti, děti se smyslovými poruchami, děti s větší potřebou individuálního přístupu.
Vybavení ateliéru:
- dětské malířské stojany
- mobilní stolky s výtvarným i přírodním materiálem
- nabídkové samoobslužné stoly pro tvořivou práci dětí
- stolky se společným centrem pro individuální práci s dětmi
- centrum pro práci s hlínou včetně dětského hrnčířského kruhu
- relaxační centrum - vybavení FITNES (dětské rotopedy, házecí stěna, ribstol,
relaxační bazének se skluzavkou, pryžové desky,...)
- mobilní stolky pro sušení výkresů
- mobilní stolek ve tvaru hrušky k zajištění pitného režimu
- nástěnné labyrinty pro uvolnění ruky
- židle a stolky různých velikostí umožňující zdravé sezení při práci každému dítěti
Organizace v ateliéru
Rozpracována v ,,Rozvrhu práce v ateliéru" a ,,Provozním řádu ateliéru". Děti zde pracují ve skupinách (do 14 dětí).
Práce je rozložena na fáze:
1. fáze přípravná (uvolnění ruky, příprava materiálu za účasti dětí, oblečení do
výtvarných plášťů,...) - podle záměru činnosti
2. fáze hlavní
3. fáze dokončovací (děti si mohou ponechat volně rozpracovanou práci a vrátit se k ní během dne)
4. fáze relaxační (ta může být uplatněna i v průběhu celé činnosti podle potřeby)
Hygiena je prováděna průběžně dle potřeby (jednorázové ručníky).